ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków
+48 12 617 66 00
+48 12 617 66 66

Doradztwo specjalistyczne i dedykowane

Efektywnie funkcjonujący system zarządzania zasobami ludzkimi pozwala przedsiębiorstwu zachować zarówno poziom zatrudnienia adekwatny do potrzeb organizacji, jak również wspiera utrzymanie poziomu satysfakcji pracowników.

Realizując przez wiele lat doradztwo w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, nasi specjaliści – certyfikowani HR Biznes Partnerzy, gromadzili wiedzę, doświadczenie, na bazie których opracowane zostały najlepsze praktyki, dzięki którym możemy pomóc naszym klientom.

Zanim rozpoczniemy właściwą pracę doradczą, staramy się dokładnie poznać i zrozumieć organizację klienta. Analizujemy dokumenty, prowadzimy badania w grupach fokusowych, przeprowadzają indywidualne wywiady, badania ankietowe. Efektem końcowym jest raport lub strategia zawierające rekomendacje.

Jeśli potrzebna jest nasza pomoc w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań, oferujemy także wsparcie w postaci doradztwa wdrożeniowego, coachingu i realizacji szkoleń.

Oferujemy

Diagnozę przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiekiem

  • analiza przedsiębiorstwa pod kątem struktury zatrudnienia;
  • przeprowadzenie ankiety wśród pracowników i opracowanie jej wyników;
  • przeprowadzenie wywiadu ustrukturyzowanego z przedstawicielami kadry kierowniczej;
  • sporządzenie raportu z charakterystyką obszarów związanych z zarządzaniem wiekiem: wskazanie na mocne strony i obszary wymagające rozwoju / zmiany.

Przygotowanie strategii zarządzania wiekiem

  • analiza celów strategicznych firmy oraz wyników diagnozy w zakresie zarządzania wiekiem;
  • przegląd dobrych praktyk;
  • opracowanie działań w obszarach związanych z zarządzaniem wiekiem: przygotowanie procesu rekrutacji, kształcenie – lifelong learning, planowanie rozwoju kariery zawodowej, ergonomia miejsca pracy, przekwalifikowanie, motywowanie, ocena pracy, współpraca z pracownikami z różnych pokoleń;
  • stworzenie harmonogramu działań i określenie wskaźników pomiaru oraz sposobów monitorowania postępów.

Przygotowanie strategii rozwoju w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi

  • Integrowanie działań organizacji, z uwzględnieniem celów zrównoważonego rozwoju w zgodzie z obowiązującym prawem i międzynarodowymi normami postępowania:
  • określenie działań organizacji z perspektywy odpowiedzialnego biznesu;
  • strategia jako element budowania wizerunku nowoczesnej organizacji;
  • określenie celów strategii przedsiębiorstwa;
  • wybór kluczowych obszarów działania;
  • identyfikacja interesariuszy, analiza relacji w łańcuchu dostaw, działania na rzecz społeczności lokalnej, raporty społeczne;
  • określenie metod realizacji zaplanowanych aktywności;
  • monitoring i weryfikacja działań;
  • ocena realizacji strategii.

Rekrutacja – optymalizacja procesów rekrutacyjnych

  • Zwiększenie efektywności procesu rekrutacyjnego.
  • analiza potrzeb w zakresie rekrutacji;
  • audyt obecnie posiadanych rozwiązań w aspekcie rekrutacji;
  • zaproponowanie rozwiązań w celu optymalizacji procesu i kosztów;
  • warsztaty dotyczące prowadzenia rozmów rekrutacyjnych;
  • wsparcie osobowe w procesie rekrutacji.

Wdrażanie pracownika (onboarding)

  • Modelowanie procedur wprowadzania nowych pracowników i menadżerów do pracy, jako narzędzie poprawiające efektywność pracy organizacji
  • diagnoza i analiza istniejących procesów;
  • zaprojektowanie i wdrożenie nowych procedur wprowadzania pracowników ukierunkowane na szybkie uzyskanie wysokiej efektywności pracy.

Obniżenie rotacji pracowniczej

  • Zdiagnozowanie i zaproponowanie rozwiązań prowadzących do obniżenia rotacji pracowników i związanych z tym kosztów przedsiębiorstwa.
  • analiza wskaźników i kosztów rotacji pracowników;
  • diagnoza obszarów problemowych w organizacji (analiza procesu rekrutacji, kompetencji menadżerskich przedsiębiorstwa, cyklu życia pracownika w organizacji: rekrutacja, zatrudnienie, wprowadzenie do pracy, rozwój, utrzymanie, zakończenie współpracy);
  • dobór najefektywniejszych działań zaradczych (procedury rekrutacji, szkolenia dla kadry menadżerskiej, procedury wdrażania nowego menadżera, pracownika, wdrożenie procesu zbierania opinii pracowników rezygnujących z pracy, zaprojektowanie systemu motywacji pracowników).

Przygotowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa / uczelni

  • zaplanowanie zasobów personalnych w kontekście celów strategicznych organizacji;
  • analiza zasobów personalnych organizacji;
  • stworzenie systemu rekrutacji i ewaluacji pracowników;
  • badanie zasobów pracowniczych;
  • opracowanie systemu podnoszenia kwalifikacji pracowników;
  • wartościowanie stanowisk pracy;
  • określenie polityki wynagrodzeń i motywowania pracowników z elementami oceny pracowników;
  • kończenie zatrudnienia, zwalnianie pracowników;
  • elementy kultury organizacyjnej wynikające ze strategii personalnej.

Coaching kariery (w tym doradztwo zawodowe)

  • Wsparcie w zakresie rozwoju kariery zawodowej.
  • określenie celu zawodowego;
  • przygotowanie CV;
  • opracowanie profilu Linkedin;
  • plan marketingowy i docieranie do ofert pracy;
  • budowanie networkingu;
  • przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych;
  • wprowadzenie do nowej roli.

Zarządzanie rozwojem pracowników

  • Rozwijanie kompetencji pracowników w kontekście realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa.
  • analiza potrzeb rozwojowych na poziomie przedsiębiorstwa/ pracownika;
  • diagnoza luk kompetencyjnych;
  • budowanie ścieżki kariery / Indywidualne Plany Rozwojowe;
  • plany sukcesji;
  • planowanie procesu przekwalifikowania pracowników.

Doradztwo w zakresie ergonomii stanowisk pracy

  • Podniesienie wydajności pracowników oraz profilaktyka chorób zawodowych.
  • diagnoza obszarów obniżających wydajność pracowników oraz stwarzających obciążenie dla ich zdrowia;
  • zaplanowanie i wprowadzenie korekt na stanowiskach pracy;
  • planowanie nowych stanowisk zgodnie z założeniami ergonomii;
  • opracowanie planu działań stanowiących profilaktykę chorób zawodowych.

Doradztwo w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym

  • Efektywne wykorzystanie potencjału pracowników w różnym wieku.
  • ujednolicenie pojęcia „pracy zespołowej” we współczesnej organizacji;
  • charakterystyka pokoleń zatrudnionych przez pracodawcę;
  • sprecyzowanie wyzwania stojącego przed pracodawcą;
  • przegląd najlepszych praktyk prowadzących do skutecznej współpracy;
  • wypracowanie Action Planu dla danego zespołu.

Doradztwo w zakresie tworzenia systemów motywacyjnych

  • Podniesienie efektywności pracy i satysfakcji pracowników poprzez zastosowanie pozafinansowych motywatorów.
  • ocena pracy – określenie jasnych kryteriów;
  • kultura informacji zwrotnej;
  • diagnoza kluczowych wartości wpływających na motywację pracowników – kwestionariusz „Kotwic kariery” E. Scheina;
  • określenie wskaźników pracy (KPI) i ich egzekwowanie.

Coaching / mentoring menedżerski

  • Wsparcie coachingowe i doradcze prowadzące do wzrostu efektywności:
  • prowadzenie sesji coachingowych (indywidualnych, zespołowych) wg metodologii ICF;
  • prowadzenie sesji dla zespołów rozwiązujących problemy/ samouczących się (metoda Action Learning).

Opracowanie i przeprowadzenie doradztwa w zakresie organizacji szkoleń z zakresu umiejętności zarządczych

  • Rozwijanie kompetencji kierowniczych z tematyki: leadership, First Time Manager, zarządzanie zespołem, style kierowania, delegowanie, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, dyscyplinowanie, zarządzanie zmianą, prowadzenia spotkań
  • identyfikacja potrzeb rozwojowych / szkoleniowych;
  • formułowanie celów szkoleniowych;
  • opracowanie programu;
  • przeprowadzenie warsztatu metodami interaktywnymi;
  • sporządzenie Indywidulanych Planów Rozwoju;
  • przeprowadzenie spotkania: follow – up.

Diagnoza metodą Extended DISC

  • Diagnoza organizacji, zespołów oraz indywidualnych predyspozycji pracowników w celu sprawnego osiągania celów zespołowych.
  • ustalenie celu diagnozy; sprecyzowanie potrzeb klienta;
  • omówienie badania i udzielenie instruktażu;
  • wygenerowanie raportu opisującego podstawowe typy zachowań w celu ułatwienia interakcji między ludźmi;
  • omówienie wyników z klientem;
  • wykorzystanie wyników do podejmowania decyzji biznesowych: rekrutacji, rozwoju pracowników, zarządzania zespołem i organizacją.

Wydarzenia tematyczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi

  • Opracowanie, przygotowanie i realizacja wydarzeń tematycznych adresowanych do przedsiębiorców, pracowników naukowych, pracowników gmin, lub realizowanych na życzenie organizacji dla ich kontrahentów i partnerów biznesowych, w tym: konferencje, seminaria, szkolenia, warsztaty.
  • określenie tematyki konferencji / szkolenia / warsztatu w odniesieniu do potrzeb zlecającego;
  • opracowanie założeń ramowych wydarzenia;
  • opracowanie założeń merytorycznych wydarzenia;
  • implementacja ich na przyjęte narzędzia wykorzystywane w wydarzeniu (w odniesieniu do grupy docelowej);
  • realizacja wydarzenia, raportowanie po wydarzeniu i opracowanie listy informacji użytecznych biznesowo wypływających z wydarzenia.

Kontakt:

E-mail: dwr@marr.pl


Wielkość czcionki
Kolory