

Zapraszamy na konferencję:
Budowanie zaangażowania
w świecie BANI
Online i stacjonarnie
w Dworku Białoprądnickim
ul. Papiernicza 2, Kraków
14 czerwca 2023 r., godz. 10.00 - 14.00



Zaangażowany pracownik to sukces organizacji
Z najnowszego raportu Gallupa „State of the Global Workplace: 2022” wynika, że tylko 14% Polaków w pełni angażuje się w swoją pracę. To znaczy, że aż 86% pracowników wykonuje tylko niezbędne minimum, nie wychodzi z własną inicjatywą, ani też nie dzieli się swoimi pomysłami z pracodawcą. W innych krajach Europy sytuacja jest bardzo podobna.
Kto jest za to odpowiedzialny: pracownik czy menedżer? Czego brakuje pracownikom, że podchodzą do pracy w ten sposób? A może borykamy się obecnie z kryzysem przywództwa i brakiem kompetencji w obszarze zarządzania ludźmi u menedżerów, co w konsekwencji prowadzi do „quiet quitting”?
Właściciele firm, menedżerowie organizacji czy pracownicy działów HR powinni przyjrzeć się bliżej tym zagadnieniom. Na taki stan rzeczy ma wpływ wiele czynników. Zmiany społeczne, ekonomiczne, polityczne, skutki lockdown-ów, spolaryzowane oczekiwania pokoleniowe, problemy gospodarcze i wysoka inflacja.
Zaangażowanie i kreatywność pracowników to „być albo nie być” dla firmy i dlatego te czynniki powinny stać się najwyższym priorytetem w organizacjach. Liderzy, dbając o rozwój swoich organizacji, powinni też zadbać o dobrostan psychiczny i fizyczny swoich pracowników, budować partnerstwo, otwartość, przynależność i zadowolenie wśród swoich pracowników.
Do udziału w konferencji zapraszamy przedsiębiorców, instytucje publicznych, organizacje pozarządowe, kadry kierownicze i menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów HR, praktyków biznesu oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką zaangażowania.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
W trakcie konferencji zostaną omówione m.in. takie zagadnienia, jak:
- budowanie kultury zaangażowania pracowników w świecie BANI;
- zarządzanie różnorodnością;
- tworzenie zaangażowanych zespołów;
- dbanie o dobrostan pracowników;
- rozwój i utrzymanie talentów w organizacji;
- odbudowanie zaangażowania w polskiej edukacji;
- przyszłe pokolenie pracowników – pokolenie Alfa.
Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy ekspertów w dziedzinach tworzenia kultury organizacyjnej, budowania zespołów czy zarządzania procesami HR w organizacjach, którzy podzielą się z uczestnikami nie tylko ekspercką wiedzą, ale również swoimi sprawdzonymi praktykami.
Wydarzenie jest realizowane w formule hybrydowej, tj.
– online
– oraz stacjonarnie w siedzibie Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” przy ul. Papierniczej 2 w Krakowie (liczba miejsc ograniczona).
Partnerami konferencji są:
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, CATERING BOHO CAFE, CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j., Piekarnia PIEC oraz Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki”.
Kontakt:
Barbara Kuśnierz
kom: +48 785 210 089
email: barbara.kusnierz@marr.pl
10:00 – 10:10
Rozpoczęcie konferencji
Mariusz Kękuś – Wiceprezes Zarządu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
10:10 – 10:20
Wstęp
Izabela Polańska – HR Business Partner, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
I BLOK: Perspektywa pracodawcy: możliwości, narzędzia, rozwiązania
10:20 – 10:40
Jak budować kulturę zaangażowania pracowników w świecie BANI
Norbert Marek – People & Culture Partner, HR Hints
10:40 – 11:00
Tworzenie zaangażowanych zespołów (po pandemii/w trakcie wojny i kryzysu)
Marcin Masłowski – Senior Project Manager& Process Improvement Lead w HSBC, właściciel firmy Lepszymanager.pl
11:00 – 11:20
Zarządzanie różnorodnością (DAI, inkluzywna komunikacja)
Katarzyna Kałczuga – Internal trainer, TCHIBO Warszawa
11:20– 12:35
Przerwa kawowa
II BLOK: Perspektywa pracownika: wyzwania, potrzeby, oczekiwania
11:35 – 11:55
10 rzeczy, których nie wiesz o budowaniu zaangażowania, a które zdradzają marketing i neurobadania
Gabriela Lupa – Współtwórczyni Platformy NanoLearningowej SeeWidely.com
11:55– 12:15
Czego potrzebują pracownicy? Dobrostan jako narzędzie pracy – work-life fit
Natalia Marciniec – Dyrektorka ds. Personalnych i HR Manager, Alstom Konstal S.A.
Marta Wrześniewska – HR Manager, Alstom Konstal S.A.
12:15– 12:35
Reeskilling i upskilling – rozwój i utrzymanie talentów (rozwój dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości)
Szymon Niżegorodcew – Coach, Mediator, Prawnik, nizegorodcew.pl
12:35– 12:50
Przerwa kawowa
III BLOK: Perspektywa edukatora: wizja, perspektywy, potencjał
12:50 – 13:10
Czego potrzebujemy do zaangażowanej edukacji? (nauczyciele-uczniowie-rodzice -pracodawca)
Anna Wieczorek – Właścicielka firmy, CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j.
Patryk Kundera – Edukator, menedżer CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j.
13:10 – 13:30
Edukacja wobec nowych wyzwań – o potrzebie przywództwa
Krystyna Dynowska-Chmielewska, Nauczyciel konsultant w projekcie „Małopolskie Talenty”, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
13:30 – 13:50
Pokolenie Alfa – pracownicy, którzy zmienią świat
Sabina Pawłowska – HR Business Partner, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
13:50 – 14:00
Podsumowanie
14:00 – 14:30
Konsultacje z ekspertami w kuluarach dla zainteresowanych
Moderator: Izabela Polańska – HR BP, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego

Krystyna Dynowska-Chmielewska
Nauczyciel konsultant w Wydziale Projektów Edukacyjnych Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Absolwentka nauk społecznych i filologii polskiej; kwalifikacje w zakresie organizacji i zarządzania w oświacie, kwalifikacje w zakresie andragogiki, kwalifikacje edukatorskie; certyfikowany trener programu Menagement im Bildungsektor – Train the Trainer ; drugi stopień specjalizacji w zakresie kształcenia i doskonalenia zawodowego w oświacie.
Pracowała jako nauczyciel akademicki, logopeda w poradni psychologiczno-pedagogicznej, nauczyciel języka polskiego w różnych typach szkół (1987-2000). Pełniła funkcję dyrektora Centrum Rozwoju Edukacji Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu(2007-2009).Wieloletni nauczyciel konsultant, kierownik pracowni diagnoz pedagogicznych w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Nowym Sączu (1991-2000) i kierownik Działu Doskonalenia Nauczycieli w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu (2000-2009). Kierownik lub ekspert zakończonych i trwających projektów, realizowanych przez MCDN pod auspicjami Województwa Małopolskiego: DiAMEnT, Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, Małopolskie Talenty, Każde dziecko jest zdolne, Małopolska Chmura Edukacyjna (2009-2023). Ekspert merytoryczny w projektach realizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej/Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2009-2021). Ekspert metodyczny projektu Jasielska Liga Naukowa z Lotosem (2013-2020). Rzeczoznawca MEN ds. opinii kwalifikujących podręczniki do użytku szkolnego (1996-1998). Uczestniczka ogólnopolskich programów, m. innymi: Nowa Szkoła (grupa 100/1, 1998 r.), Gimnazjum 2002, Wizytator (2004), promotor nowej podstawy programowej MEN w ramach ogólnopolskiego programu Edukacja bezpieczna, przyjazna i nowoczesna (2008-2009) Doświadczony edukator- projektowała, organizowała i prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych i doskonalących, warsztatach, konferencjach dla różnych podmiotów środowiska oświatowego. Autorka publikacji z zakresu edukacji i recenzji metodycznych(1989-2023).

Katarzyna Kałczuga
Od 14 lat efektywnie i systematycznie inspiruje i dzieli się wiedzą z managerami, sprzedawcami oraz wszystkimi, którzy chcą doskonalić siebie i swoje umiejętności. Pracowała dla największych marek takich jak ITI Neovision, Empik czy Tchibo.
Jest absolwentką filologii polskiej i Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK o specjalności Autoprezentacja i Wystąpienia Publicznie. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu doskonalenia umiejętności miękkich, języka w biznesie i komunikacji. Tworzy i realizuje różnorodne projekty rozwojowe. Pomaga firmom w budowaniu komunikacji, udoskonalaniu działów obsługi klienta czy działów sprzedaży. Prywatnie mama 11 letniej Jagody, wielbicielka teatru, książek i błękitnych, synkopowych nut.

Patryk Kundera
Nauczyciel – pedagog, specjalista ds. BHP, menadżer odpowiedzialny za zarządzania zasobami ludzkimi i rozwój w firmach Anny Wieczorek. Musi działać, nie lubi stagnacji i braku aktywności, otwarty, rzeczowy, kreatywny. Od 10 lat pracuje z przedszkolakami oraz dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych i liceach. Stawia na indywidualność. Zna placówki oświatowe również od strony zarządczej. Swoje doświadczenia wykorzystuje zarządzając kreatywnie firmami w różnych branżach. Edukuje również pozaformalnie – zaprasza na warsztaty do Chleboteki oraz podczas akcji Nocowanie w Galerii Krakowskiej.

Gabriela Lupa
Z wykształcenia i zamiłowania marketerka z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie pełni rolę Head of Marketing w SeeWidely oraz Head of Neuromarketing Division w Neuroinsight Lab by SeeWidely, a także zarządza pracami nad animacjami whiteboard w SeeWidely Studio. Jest również współtwórczynią Platformy NanoLearningowej SeeWidely.com która pomaga już ponad 250 organizacjom rozwijać kluczowe kompetencje pracowników w zaledwie 5 minut dziennie.

Marcin Masłowski
Absolwent Psychologii Biznesu, od 11 lat konsultant biznesowy, kierownik projektów, manager, trener, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. Ułatwia managerom osiąganie celów biznesowych poprzez lepszą organizację ich procesów i zespołów, łącząc techniki zarządzania projektami, doskonalenia procesów, komunikacji i psychologii. Związany z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Twórca jednej z największej w Polsce społeczności managerów. Autor podcastu i bloga LepszyManager.pl. który czyta 20 tys. managerów miesięcznie. Twórca metody POWERR Feedback.

Natalia Marciniec
KAT RSC Site HR Director. Całe zawodowe życie jestem HRówką. Tak wybrałam ponad 20 lat temu i to samo wybieram codziennie.
To dla mnie ogromny przywilej, że od tylu lat mogę pracować z ludźmi i dla ludzi.
To kim jestem, kształtowałam głównie w międzynarodowych firmach produkcyjnych, ale też w polskiej spółce usługowej.
Przez lata zajmowałam się rekrutacją, rozwojem Pracowników, tworzeniem, organizowaniem i prowadzeniem szkoleń,
tworzeniem i wdrażaniem systemów ocen okresowych, budowaniem Zespołów, projektami HR, EB, komunikacją, współpracą z organizacjami związkowymi,
zarządzaniem systemami wynagradzania, administracją kadrową, aż po doradztwo biznesowe dla Zarządów i wsparcie dla Pracowników.
To wszystko sprawiło, że łatwiej mi teraz rozumieć, pomagać i budować. Nabrałam pokory, tak potrzebnej do zarządzania Ludźmi.

Norbert Marek
People & Culture Partner w HR Hints. Logoterapeuta i trener, specjalizujący się w wypaleniu zawodowym. Posiada międzynarodowe doświadczenie w koordynowaniu i prowadzeniu procesów rekrutacyjnych (C-level, dyrektorzy, eksperci). Współpracował z founderami i managerami na poziomie C w budowaniu i realizacji strategii personalnej, umożliwiającej osiągnięcie długoterminowych celów.
HR Hints – pierwszy butik HRowy w modelu subskrypcyjnym. Zespół HR Hints wsparł już ponad 70 firm w dwa lata, ucząc liderów, jak prowadzić organizacje oparte na zaangażowanych ludziach, którzy dostarczają. Do portfolio spółek HR Hints należą m.in.: ShopRunner (by Fedex), Codewise (by CentralNic), Going (by empik), Kulczyk Investments, Inovo Venture Partners, Ramp Network, Infermedica, Aleph Zero, LiveKid, Vue Storefront, JOKR, Foodsi, Tech to the Rescue, Archdesk, edrone, Market One Capital, HubHub, 1871 Chicago, World Business Chicago, TechRise, P33, mHub, Radio357, Plente, G2J Consulting, Endego. Więcej na stronie www.hrhints.io

Szymon Niżegorodcew
Radca prawny, certyfikowany coach, trener, mediator. Prowadzi kancelarię prawną oraz praktykę coachingową. Był szefem zespołów prawnych w takich firmach jak: Citibank, Emitel, Orange. Prowadził cykl zajęć dla studentów Wyższej Szkoły Europejskiej z zakresu budowania odporności psychicznej oraz warsztaty dla aplikantów radcowskich z zakresu rozwijania kariery. Zwyciężył w turnieju negocjacyjno-mediacyjnym dla biznesu w wątku mediacyjnym. W obszarze rozwojowym jego klientami są osoby z dużym doświadczeniem zawodowym, które czują, że ich potencjał jej niewykorzystany i chcą dokonać zmiany w obszarze pracy, tak aby mieć większą satysfakcję oraz uzyskiwać wynagrodzenie odpowiednie do swoich kompetencji i doświadczenia. Chętnie podejmuje się także pracy z zespołami, które chcą się lepiej się poznać, nauczyć się lepiej współpracować oraz odkryć niewykorzystane zasoby. Pracuje też z ludźmi młodymi, którzy stoją przed decyzją o wyborze pracy, kierunku studiów lub założeniu własnej firmy. Dodaje im odwagi i pomaga poukładać priorytety istotne na tym etapie życia. Prywatnie jest tatą 4 dzieci. Wspiera innych ojców organizując wyjazdy dla ojców z dziećmi. Lubi kontakt z przyrodą, biegi górskie oraz filmy.

Sabina Pawłowska
HR Business Partner Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Absolwentka prawa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, certyfikowany doradca obywatelski, słuchacz studiów podyplomowych na kierunku Psychologia w biznesie, praktyk doradztwa zawodowego. W relacjach z klientem stawia na profesjonalizm i zaangażowanie. Uwielbia łączyć różne dziedziny nauki tworząc własny, zindywidualizowany warsztat pracy. Ciągle wzbogaca swoje umiejętności. Ukończyła roczny program edukacji psychologicznej prowadzonej w konwencji Gestaltu Integratywnego oraz liczne szkolenia dotyczące miękkich kompetencji. Obecnie odpowiedzialna m.in. za przygotowanie strategii hr w obszarze zarządzania zespołem wielopokoleniowym dla podmiotów zewnętrznych. Na co dzień praktykuje podejście holistyczne opierające się na wprowadzeniu harmonii we wszystkich obszarach życia.

Izabela Polańska - moderator
HR Business Partner Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, certyfikowana trenerka zarządzania i promotorka idei Porozumienia Bez Przemocy (NVC). Współpracowała z takimi organizacjami jak Canal +, HBO i krakowskie Centrum Obywatelskie, prowadząc warsztaty oparte na potrzebach klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Obecnie wpiera Liderki oraz Liderów Małopolski w rozwijaniu kompetencji niezbędnych do zarządzania różnorodnością w zespołach wielopokoleniowych.
Absolwentka polonistyki na Akademii Pedagogicznej, Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK o specjalności psychologia w pracy trenera, studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości oraz Studium Porozumienia Bez Przemocy w krakowskim Leance.
W każdym projekcje najważniejszy jest dla niej Człowiek.

Anna Wieczorek
Pracodawca, rodzic, ale też cały czas i ciągle uczeń. Właściciel wielu firm – m.in. sieci sal zabaw Kulkowo, Boho Cafe, Chleboteki – Piekarni Piec, wcześniej sieci salonów kosmetycznych ManiPedi. Kobieta aktywna, pełna energii, w jej słowniku nie ma słów, że czegoś się nie da. Sama cały czas podnosi swoje kwalifikacje, umożliwia uczniom odbycie staży zawodowych w swoich firmach, od przeszło 15 lat rozwija i dywersyfikuje swoje działalności gospodarcze – w tym w czasie pandemii założyła i z sukcesem rozwinęła kolejną działalność – Chlebotekę – tradycyjną piekarnię połączoną z warsztatami edukacyjnymi dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W planach ma już kolejne aktywności – jeszcze mocniej związane z procesem edukacji formalnej.
Rejestracja (udział stacjonarny)
Zgłoszenia do udziału w konferencji przyjmowane są jedynie poprzez formularz elektroniczny.
Liczba miejsc ograniczona – Prosimy oczekiwać na mailowe potwierdzenie rezerwacji miejsca na konferencję.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Miejsce wydarzenia:
Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki”, ul. Papierniczej 2 w Krakowie
Kontakt:
Barbara Kuśnierz. kom: +48 785 210 089, email: barbara.kusnierz@marr.pl
Rejestracja (udział online)
Zgłoszenia do udziału w konferencji przyjmowane są jedynie poprzez formularz elektroniczny.
Do zarejestrowanych uczestników zostanie link do spotkania oraz hasło.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Połączenie sił to początek,
pozostanie razem to postęp,
wspólna praca to sukces.
Quiet quitting skłania nas do tego, żebyśmy przedefiniowali swoje myślenie o pracy. Ja to traktuję jako okazję by zadać sobie pytanie co tak naprawdę świadczy o tym, że jesteśmy dobrymi pracownikami?
Edukacja jest najpotężniejszą bronią,
której możesz użyć, by zmienić świat.
Mamy różne poglądy, odmienną pracę. Lecz kiedy się nad tym zastanowić, jest jedna rzecz wspólna dla całej organizacji – człowiek.
Cztery krótkie słowa, które podsumowują to, co wyniosło ludzi sukcesu ponad poziom tłumu to: “a little bit more” (troszeczkę więcej). Zrobili wszystko, czego od nich oczekiwano i troszeczkę więcej.
Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeżeli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów.
Praca zespołowa to paliwo, które pozwala zwykłym ludziom na osiąganie niezwykłych rezultatów.
Tylko gdy pracownik widzi osobisty sens swojej pracy, gdy daje mu ona szansę na satysfakcję i rozwój osobisty, gdy czuje się członkiem tej społeczności, będzie ją aktywnie wspierał i efektywnie z nią współdziałał.
Patronat honorowy
Partnerzy
Patronat medialny
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
ul. Kordylewskiego 11; 31-542 Kraków
Barbara Kuśnierz
tel. kom: 785 210 089
email: barbara.kusnierz@marr.pl