ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków
+48 12 617 66 00
ePUAP: /marrsa/SkrytkaESP
laby_1

Zapraszamy na konferencję:

Budowanie zaangażowania
w świecie BANI

Online i stacjonarnie
w Dworku Białoprądnickim
ul. Papiernicza 2, Kraków
14 czerwca 2023 r., godz. 10.00 - 14.00

Konferencja  „HRLab – Budowanie zaangażowania w świecie BANI” już za nami. 14 czerwca mieliśmy przyjemność gościć Państwa w siedzibie Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” oraz  w formule online na platformie ClickMeeting. Dziękujemy Państwu za  wysoką frekwencją i zainteresowanie.

W konferencji uczestniczyli przedstawiciele świata  biznesu i oświaty, przedsiębiorcy, kadra zarządzająca instytucji publicznych i organizacji pozarządowych oraz pracownicy  działów HR. Uczestnicy konferencji pochodzili z całej Polski – m.in. z m.in. Krakowa, Wadowic, Katowic, Rzeszowa, Łodzi czy z Gdańska. W konferencji  wzięło udział 300 osób

Tematem przewodnim 9 prelekcji  było budowanie zaangażowania w wymagających i nieprzewidywalnych warunkach świata BANI – z punktu widzenia pracodawcy, pracownika oraz edukatora. Naszymi prelegentami byli specjaliści i pasjonaci w branży HR, przedsiębiorcy, nauczyciele, trenerzy i coachowie.


Podczas wydarzenia rozmawiano min. o tym jak:

  • tworzyć kulturę organizacyjną, która wspiera i buduje zaangażowane zespoły, pracujące na sukces całej organizacji;
  • jak doceniać i być liderem obecnym w życiu pracownika;
  • jak posługiwać się inkluzyjną komunikacją, by zadbać o różnorodność;
  • jak wykorzystać potencjał i możliwości pracowników, zamiast rekrutować nowych;
  • Jak dbać o dobrostan menedżera, o który pracodawca powinien zadbać, by móc potem lepiej dbać o swoich pracowników.

Trzeci blok konferencji uzupełnił spojrzenie biznesowe o zagadnienie polskiej edukacji. Uczestnicy mogli dzięki wystąpieniom prelegentów – praktyków dowiedzieć się, że: edukacja naprawdę może być fascynująca i ciekawa dla obu stron, tj.  zarówno dla nauczyciela jak i ucznia oraz dlaczego tak ważne jest angażowanie w nią również rodziców i pracodawców; jakie zmiany są potrzebne w polskiej edukacji, aby dyrektorzy i nauczyciele stali się inspirującymi przywódcami oraz czego możemy spodziewać się po pokoleniu Alfa, które szybciej, niż myślimy zacznie z pewnością zmieniać nasze organizacje.

Z rozmów i wystąpień wynika jasno, że tym czego potrzebujemy jest  współpraca, obecność oraz ciekawość i otwartość wobec drugiego człowieka, by sprostać wyzwaniom, jakie postawi przed biznesem i edukacją nieprzewidywalna przyszłość. Warto przyglądać się poziomowi zaangażowania pracowników, rozmawiać z nimi i przede wszystkim pytać: czego potrzebują, by mogli w pełni zaangażować się w swoją pracę.


Partnerami konferencji byli: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, CATERING BOHO CAFE, CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j., Piekarnia PIEC oraz Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki”.

Patronatem honorowym wydarzenie objął Łukasz Kmita Wojewoda Małopolski oraz Witold Kozłowski Marszałek Województwa Małopolskiego, a wśród patronatów medialnych był portal branżowy hrpolska.pl, TVP 3 Kraków oraz Radio Kraków.

Opinie o konferencji

Świetnie zorganizowana konferencja, mnóstwo rzetelnych informacji, prelegenci rewelacja, prowadząca klasa 🙂

Niezwykle ciekawe. Dowiedziałam się wiele pożytecznych rzeczy.

Bardzo wartościowa konferencja skłaniająca do głębokiej refleksji. Serdecznie dziękuje za udział. Pozdrawiam serdecznie.

Jestem pod dużym wrażeniem. Świetna konferencja, bardzo dobrze przygotowana.

Świetna konferencja na ważne tematy. Wartościowe wystąpienia.

Bardzo dużo cennej wiedzy Dziękuje serdecznie.

Dziękuję za merytorycznie wysoką jakościowo konferencję, oby tak dalej.

10:00 – 10:10

Rozpoczęcie konferencji
Szymon Strzelichowski – Prezes Zarządu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego

10:10 – 10:20

Wstęp
Izabela Polańska – HR Business Partner, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego

I BLOK: Perspektywa pracodawcy: możliwości, narzędzia, rozwiązania

10:20 – 10:40

Jak budować kulturę zaangażowania pracowników w świecie BANI
Norbert Marek – People & Culture Partner, HR Hints

10:40 – 11:00

Tworzenie zaangażowanych zespołów (po pandemii/w trakcie wojny i kryzysu)
Marcin Masłowski – Senior Project Manager& Process Improvement Lead w HSBC, właściciel firmy Lepszymanager.pl

11:00 – 11:20

Zarządzanie różnorodnością (DAI, inkluzywna komunikacja)
Katarzyna Kałczuga – Internal trainer, TCHIBO Warszawa

11:20– 11:35

Przerwa kawowa

II BLOK: Perspektywa pracownika: wyzwania, potrzeby, oczekiwania

11:35 – 11:55

10 rzeczy, których nie wiesz o budowaniu zaangażowania, a które zdradzają marketing i neurobadania
Gabriela Lupa – Współtwórczyni Platformy NanoLearningowej SeeWidely.com

11:55– 12:15

Czego potrzebują pracownicy? Dobrostan jako narzędzie pracy – work-life fit
Natalia Marciniec – Dyrektorka ds. Personalnych i HR Manager, Alstom Konstal S.A.
Marta Wrześniewska – HR Manager, Alstom Konstal S.A.

12:15– 12:35

Reeskilling i upskilling – rozwój i utrzymanie talentów (rozwój dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości)
Szymon Niżegorodcew – Coach, Mediator, Prawnik, nizegorodcew.pl

12:35– 12:50

Przerwa kawowa

III BLOK: Perspektywa edukatora: wizja, perspektywy, potencjał

12:50 – 13:10

Czego potrzebujemy do zaangażowanej edukacji? (nauczyciele-uczniowie-rodzice -pracodawca)
Anna Wieczorek – Właścicielka firmy, CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j.
Patryk Kundera – Edukator, menedżer CHLEBOTEKA Wieczorek Klinowski sp. j.

13:10 – 13:30

Edukacja wobec nowych wyzwań – o potrzebie przywództwa
Krystyna Dynowska-Chmielewska, Nauczyciel konsultant w projekcie „Małopolskie Talenty”, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli

13:30 – 13:50

Pokolenie Alfa – pracownicy, którzy zmienią świat
Sabina Pawłowska – HR Business Partner, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego

13:50 – 14:00

Podsumowanie

14:00 – 14:30

Konsultacje z ekspertami w kuluarach dla zainteresowanych

Moderator: Izabela Polańska – HR BP, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego

  • Jak budować kulturę zaangażowania pracowników w świecie BANI
    Norbert Marek – People & Culture Partner, HR Hints: pobierz
  • Zarządzanie różnorodnością (DAI, inkluzywna komunikacja)
    Katarzyna Kałczuga – Internal trainer, TCHIBO Warszawa: pobierz
  • 10 rzeczy, których nie wiesz o budowaniu zaangażowania, a które zdradzają marketing i neurobadania
    Gabriela Lupa – Współtwórczyni Platformy NanoLearningowej SeeWidely.com: pobierz
  • Czego potrzebują pracownicy? Dobrostan jako narzędzie pracy – work-life fit
    Natalia Marciniec – Dyrektorka ds. Personalnych i HR Manager, Alstom Konstal S.A.
    Marta Wrześniewska – HR Manager, Alstom Konstal S.A.: pobierz
  • Reeskilling i upskilling – rozwój i utrzymanie talentów (rozwój dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości)
    Szymon Niżegorodcew – Coach, Mediator, Prawnik, nizegorodcew.pl: pobierz
  • Edukacja wobec nowych wyzwań – o potrzebie przywództwa
    Krystyna Dynowska-Chmielewska, Nauczyciel konsultant w projekcie „Małopolskie Talenty”, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli: pobierz
  • Pokolenie Alfa – pracownicy, którzy zmienią świat
    Sabina Pawłowska – HR Business Partner, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego: pobierz

Krystyna Dynowska-Chmielewska

Nauczyciel konsultant w Wydziale Projektów Edukacyjnych Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Absolwentka nauk społecznych i filologii polskiej; kwalifikacje w zakresie organizacji i zarządzania w oświacie, kwalifikacje w zakresie andragogiki, kwalifikacje edukatorskie; certyfikowany trener  programu Menagement im Bildungsektor – Train the Trainer ; drugi stopień specjalizacji w zakresie kształcenia i doskonalenia zawodowego  w oświacie.

Pracowała jako nauczyciel akademicki, logopeda w poradni psychologiczno-pedagogicznej, nauczyciel języka polskiego w różnych typach szkół (1987-2000). Pełniła funkcję dyrektora Centrum Rozwoju Edukacji Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu(2007-2009).Wieloletni nauczyciel konsultant, kierownik pracowni diagnoz pedagogicznych w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Nowym Sączu (1991-2000) i kierownik Działu Doskonalenia Nauczycieli w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu (2000-2009). Kierownik lub ekspert zakończonych i trwających projektów, realizowanych przez MCDN pod auspicjami Województwa Małopolskiego: DiAMEnT, Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, Małopolskie Talenty, Każde dziecko jest zdolne, Małopolska Chmura Edukacyjna (2009-2023). Ekspert merytoryczny w projektach realizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej/Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2009-2021). Ekspert metodyczny projektu Jasielska Liga Naukowa z Lotosem (2013-2020). Rzeczoznawca MEN  ds. opinii kwalifikujących podręczniki do użytku szkolnego (1996-1998). Uczestniczka ogólnopolskich programów, m. innymi: Nowa Szkoła (grupa 100/1, 1998 r.), Gimnazjum 2002, Wizytator (2004), promotor nowej podstawy programowej MEN w ramach ogólnopolskiego programu Edukacja bezpieczna, przyjazna i nowoczesna (2008-2009) Doświadczony edukator- projektowała, organizowała i prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych i doskonalących, warsztatach, konferencjach dla różnych podmiotów środowiska oświatowego. Autorka publikacji z zakresu edukacji i recenzji metodycznych(1989-2023).

Katarzyna Kałczuga

Od 14 lat efektywnie i systematycznie inspiruje i dzieli się wiedzą z managerami, sprzedawcami oraz wszystkimi, którzy chcą doskonalić siebie i swoje umiejętności. Pracowała dla największych marek takich jak ITI Neovision, Empik czy Tchibo.

Jest absolwentką filologii polskiej i Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK o specjalności Autoprezentacja i Wystąpienia Publicznie.  Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu doskonalenia umiejętności miękkich, języka w biznesie i komunikacji. Tworzy i realizuje różnorodne projekty rozwojowe. Pomaga firmom w budowaniu komunikacji, udoskonalaniu działów obsługi klienta czy działów sprzedaży. Prywatnie mama 11 letniej Jagody, wielbicielka teatru, książek i błękitnych, synkopowych nut.

Patryk Kundera

Nauczyciel – pedagog, specjalista ds. BHP, menadżer odpowiedzialny za zarządzania zasobami ludzkimi i rozwój w firmach Anny Wieczorek. Musi działać, nie lubi stagnacji i braku aktywności, otwarty, rzeczowy, kreatywny. Od 10 lat pracuje z przedszkolakami oraz  dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych i liceach. Stawia na indywidualność. Zna placówki oświatowe również od strony zarządczej. Swoje doświadczenia wykorzystuje zarządzając kreatywnie  firmami w różnych branżach. Edukuje również pozaformalnie – zaprasza na warsztaty do Chleboteki oraz podczas akcji Nocowanie w Galerii Krakowskiej.

Gabriela Lupa

Z wykształcenia i zamiłowania marketerka z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie pełni rolę Head of Marketing w SeeWidely oraz Head of Neuromarketing Division w Neuroinsight Lab by SeeWidely, a także zarządza pracami nad animacjami whiteboard w SeeWidely Studio. Jest również współtwórczynią Platformy NanoLearningowej SeeWidely.com która pomaga już ponad 250 organizacjom rozwijać kluczowe kompetencje pracowników w zaledwie 5 minut dziennie.

Marcin Masłowski

Absolwent Psychologii Biznesu, od 11 lat konsultant biznesowy, kierownik projektów, manager, trener, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. Ułatwia managerom osiąganie celów biznesowych poprzez lepszą organizację ich procesów i zespołów, łącząc techniki zarządzania projektami, doskonalenia procesów, komunikacji i psychologii. Związany z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Twórca jednej z największej w Polsce społeczności managerów. Autor podcastu i bloga LepszyManager.pl. który czyta 20 tys. managerów miesięcznie. Twórca metody POWERR Feedback.

Natalia Marciniec

KAT RSC Site HR Director. Całe zawodowe życie jestem HRówką. Tak wybrałam ponad 20 lat temu i to samo wybieram codziennie.
To dla mnie ogromny przywilej, że od tylu lat mogę pracować z ludźmi i dla ludzi.
To kim jestem, kształtowałam głównie w międzynarodowych firmach produkcyjnych, ale też w polskiej spółce usługowej.
Przez lata zajmowałam się rekrutacją, rozwojem Pracowników, tworzeniem, organizowaniem i prowadzeniem szkoleń,
tworzeniem i wdrażaniem systemów ocen okresowych, budowaniem Zespołów, projektami HR, EB, komunikacją, współpracą z organizacjami związkowymi,
zarządzaniem systemami wynagradzania, administracją kadrową, aż po doradztwo biznesowe dla Zarządów i wsparcie dla Pracowników.
To wszystko sprawiło, że łatwiej mi teraz rozumieć, pomagać i budować. Nabrałam pokory, tak potrzebnej do zarządzania Ludźmi.

Norbert Marek

People & Culture Partner w HR Hints. Logoterapeuta i trener, specjalizujący się w wypaleniu zawodowym. Posiada międzynarodowe doświadczenie w koordynowaniu i prowadzeniu procesów rekrutacyjnych (C-level, dyrektorzy, eksperci). Współpracował z founderami i managerami na poziomie C w budowaniu i realizacji strategii personalnej, umożliwiającej osiągnięcie długoterminowych celów.

HR Hints – pierwszy butik HRowy w modelu subskrypcyjnym. Zespół HR Hints wsparł już ponad 70 firm w dwa lata, ucząc liderów, jak prowadzić organizacje oparte na zaangażowanych ludziach, którzy dostarczają. Do portfolio spółek HR Hints należą m.in.: ShopRunner (by Fedex), Codewise (by CentralNic), Going (by empik), Kulczyk Investments, Inovo Venture Partners, Ramp Network, Infermedica, Aleph Zero, LiveKid, Vue Storefront, JOKR, Foodsi, Tech to the Rescue, Archdesk, edrone, Market One Capital, HubHub, 1871 Chicago, World Business Chicago, TechRise, P33, mHub, Radio357, Plente, G2J Consulting, Endego. Więcej na stronie www.hrhints.io

Szymon Niżegorodcew

Radca prawny, certyfikowany coach, trener, mediator. Prowadzi kancelarię prawną oraz praktykę coachingową. Był szefem zespołów prawnych w takich firmach jak: Citibank, Emitel, Orange. Prowadził cykl zajęć dla studentów Wyższej Szkoły Europejskiej z zakresu budowania odporności psychicznej oraz warsztaty dla aplikantów radcowskich z zakresu rozwijania kariery. Zwyciężył w turnieju negocjacyjno-mediacyjnym dla biznesu w wątku mediacyjnym. W obszarze rozwojowym jego klientami są osoby z dużym doświadczeniem zawodowym, które czują, że ich potencjał jej niewykorzystany i chcą dokonać zmiany w obszarze pracy, tak aby mieć większą satysfakcję oraz uzyskiwać wynagrodzenie odpowiednie do swoich kompetencji i doświadczenia. Chętnie podejmuje się także pracy z zespołami, które chcą się lepiej się poznać, nauczyć się lepiej współpracować oraz odkryć niewykorzystane zasoby. Pracuje też z ludźmi młodymi, którzy stoją przed decyzją o wyborze pracy, kierunku studiów lub założeniu własnej firmy. Dodaje im odwagi i pomaga poukładać priorytety istotne na tym etapie życia. Prywatnie jest tatą 4 dzieci. Wspiera innych ojców organizując wyjazdy dla ojców z dziećmi. Lubi kontakt z przyrodą, biegi górskie oraz filmy.

Sabina Pawłowska

HR Business Partner Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Absolwentka prawa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, certyfikowany doradca obywatelski, słuchacz studiów podyplomowych na kierunku Psychologia w biznesie, praktyk doradztwa zawodowego. W relacjach z klientem stawia na profesjonalizm i zaangażowanie. Uwielbia łączyć różne dziedziny nauki tworząc własny, zindywidualizowany warsztat pracy. Ciągle wzbogaca swoje umiejętności. Ukończyła roczny program edukacji psychologicznej prowadzonej w konwencji Gestaltu Integratywnego oraz liczne szkolenia dotyczące miękkich kompetencji. Obecnie odpowiedzialna m.in. za przygotowanie strategii hr w obszarze zarządzania zespołem wielopokoleniowym dla podmiotów zewnętrznych. Na co dzień praktykuje podejście holistyczne opierające się na wprowadzeniu harmonii we wszystkich obszarach życia.

Izabela Polańska - moderator

HR Business Partner Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, certyfikowana trenerka zarządzania i promotorka idei Porozumienia Bez Przemocy (NVC). Współpracowała z takimi organizacjami jak Canal +, HBO i krakowskie Centrum Obywatelskie, prowadząc warsztaty oparte na potrzebach klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Obecnie wpiera Liderki oraz Liderów Małopolski w rozwijaniu kompetencji niezbędnych do zarządzania różnorodnością w zespołach wielopokoleniowych.

Absolwentka polonistyki na Akademii Pedagogicznej, Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK o specjalności psychologia w pracy trenera, studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości oraz Studium Porozumienia Bez Przemocy w krakowskim Leance.

W każdym projekcje najważniejszy jest dla niej Człowiek.

Anna Wieczorek

Pracodawca, rodzic, ale też cały czas i ciągle uczeń. Właściciel wielu firm – m.in. sieci sal zabaw Kulkowo, Boho Cafe, Chleboteki – Piekarni Piec, wcześniej sieci salonów kosmetycznych ManiPedi. Kobieta aktywna, pełna energii, w  jej słowniku nie ma słów, że czegoś się nie da. Sama cały czas podnosi swoje kwalifikacje, umożliwia uczniom odbycie staży zawodowych w swoich firmach, od przeszło 15 lat rozwija i dywersyfikuje swoje działalności gospodarcze – w tym w czasie pandemii założyła i z sukcesem  rozwinęła kolejną działalność – Chlebotekę – tradycyjną piekarnię połączoną z warsztatami edukacyjnymi dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W planach ma już kolejne aktywności – jeszcze mocniej związane z procesem edukacji formalnej.

Marta Wrześniewska

HR Manager w Alstom Konstal S.A. Posiadam blisko 20 letnie doświadczenie w HR w branżach z obszaru doradztwa personalnego, usług, automotive i produkcji. Jestem trenerką kompetencji miękkich i liderskich, facylitatorką Job Craftingu, Team Coachem oraz Action Learning Coachem. W biznesie bliska jest mi postawa łączenia różnych perspektyw począwszy od budowania dobrostanu i pozytywnych nawyków po wykorzystywanie skutecznych narzędzi wspierających efektywność osobistą i biznesową. Jestem pasjonatką uczenia się i rozwoju osobistego.

Patronat honorowy

Partnerzy

Patronat medialny

Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
ul. Kordylewskiego 11; 31-542 Kraków

Barbara Kuśnierz
tel. kom: 785 210 089
email: barbara.kusnierz@marr.pl

Skip to content